12 Mart 2012 Pazartesi

2012 Kara Kuvvetleri 6 bin 500 uzman erbaş alımı başvuru ve şartları neler


2012 Kara Kuvvetleri 6 bin 500 uzman erbaş alımı başvuru ve şartları, Kara Kuvvetleri Komutanlığı uzman erbaş ihtiyacını karşılamak amacıyla bu yıl 6500 uzmanerbaş alacak.
Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın kritik görevlerdeki erbaş-er ihtiyacını karşılamak amacıyla ise 2012 yılı için 10 bin 659 sözleşmeli er kontenjanı açıldı. 13 bin 95 kişiinternet üzerinden başvuruda bulundu.İnternet üzerinden başvuranlar 16 Ocak’ta mülakata çağrıldı.
Öte yandan Kara Kuvvetleri Komutanlığı astsubayların mesleki gelişimlerini temin etmek, motivasyonlarını artırmak ve daha fazla imkan sağlamak maksadıyla, astsubaylıktan subaylığa geçiş kontenjanını yüzde 10′dan yüzde 25′e çıkardı. 2012 yılında 90 astsubayın subaylığa geçirilmesi planlanıyor.
Bu arada Kara Harp Okulunda öğrenim gören subay namzeti bayan öğrenciler gibi Astsubay Meslek Yüksek Okulunda da ilk defa 2012-2013 eğitim ve öğretim yılından itibaren bayan öğrencilerin eğitim görmeleri sağlanacak.
Diğer yandan lise mezunu uzman erbaşların eğitim seviyesini yükseltmek ve Kara Kuvvetleri Komutanlığının genel personel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak amacıyla Anadolu Üniversitesi ile yapılan protokol kapsamında sınavsız olarak, 2011-2012 eğitim ve öğretim yılından itibaren 6 bin 87 uzman erbaşın Açıköğretim Fakültesinde ön lisans eğitimine başlaması sağlandı.
Kara Harp Okulu Eğitim ve Öğretim Sistemini geliştirmek, öğretimin Yüksek Öğretim Kurumu ile uyumlu hale getirilmesini sağlamak amacıyla da 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren (6 lisans programı) endüstri ve sistem mühendisliği, makine mühendisliği, inşaat mühendisliği, elektronik mühendisliği, işletme, kamu yönetimi; 2013-2014 eğitim ve öğretim yılından itibaren de (2 lisans programı) bilgisayar mühendisliği ve sosyoloji lisans programlarının uygulanması planlandı.
Cihan Haber Ajansı

1 yorum:

Lütfen Bu Yazı Hakkındaki Düşüncelerinizi Yazınız