15 Nisan 2012 Pazar

Doğunun Başbuğu Yılma Durak



DOĞU'NUN BAŞBUĞU HAKKINI HELAL ETTİ
12 Eylül 1980 askeri darbesinin ardından vatanî görevini Mamak Cezaevi’nde yapan Doğan Eşlik, Ankara’ya gelerek darbe döneminde Mamak Cezaevinde işkence gören Doğu’nun Başbuğu olarak anılan Yılma Durak ile buluştu.

        “Bizi insanlıktan çıkarmışlardı, işkence ettiğim insanlar ne olur haklarını helal etsin” diyerek dünkü STAR’dan çağrıda bulunan, Eşlik elini öperek helallik istediği Durak’ı, “Mamak Cezaevi Tecrit 210’da betonda zeminde yatarken hatırladığını ifade etti. Eşlik, “Eti kemiklerine yapışmıştı. Dişleri yoktu. Yatıyordu. Ben volta atıyordum. Bakıyordum bir göz sürekli bana bakıyor. Bu göz yıllarca benim zihnimden çıkmadı. Yılma Bey’i ve diğer isimleri, sayımlarda ve kargaşada dövmüş olabilirim. Vallahi kendi irademle değil. Komutanlarımızın zorlaması ile yaptım. Yapmasaydık dayaktan içimizi sızlatırlardı. Orada zulüm vardı. Askere de aynıydı. Bizim farkımızı sadece A Blok’tan dışarı çıkarmalarıydı. Keşke vatani görevimi Mamak’ta değil başka yerde yapsaydım. Sarıkamış’ta olduğu gibi cephede savaşmayı terci ederdim” diye konuştu.
‘Doğan kardeşime hakkımı helal ediyorum’
 Yılma Durak ise  Mamak’ta hem devrimciler hem sağcılara toplu olarak işkence yapıldığını belirterek, “Doğan kardeşimizden Allah razı olsun o kahramanlık ediyor. Niye kahramanlık ediyor? Vicdan azabına düşüp içindeki acıyı daha fazla taşıyamadığı ve buralara kadar geldiği için. Bu vatan evlatlarına da zulmettirerek bize zulmettiler. Bunlara yapılan zulümlerde bize yapılan zulümdür” dedi.  Durak, Mamak’ta askerlik yapanların hakikaten istemeyerek kendilerine işkence yaptıklarını ifade etti. Durak, şunları anlattı: “Bizi copladılar, falakaya yatırdılar. Emin olun bunlar da bizim kadar zulüm gördüler. Şunu söylemek istiyoruz; Mamak Cezaevi bir işkence haneydi. O işkenceyi yaşayanlar huzur içinde değillerdir. Doğan Kardeşim’in ifadelerini okudum. Şimdi  tanıştık. Büyük bir acı çekmiş. Bu kardeşime işkence yaptıranların hali ne? Onu gerçekten merak ediyorum.” Yılma Durak, Doğan Eşlik’in yaptığı bu davranışın çok olgunca  olduğunu sözlerine ekledi.

0 yorum:

Yorum Gönder

Lütfen Bu Yazı Hakkındaki Düşüncelerinizi Yazınız